Vezi emisiunea Afaceri de la zero si intregul articol pe ZiarulFinanciar.ro
Alex Costiug şi Bianca Șipu au început să producă lumânări parfumate în pandemie şi au ajuns la un portofoliu cu peste 15 arome. Get Lit încă nu a împlinit un an de existenţă a businessului, dar în ultimele două luni, cei doi tineri antreprenori au observat un val mare de cerere şi au ajuns la încasări de aproximativ 10.000 de lei pe lună.
Get Lit este numele afacerii pe care Alex Costiug şi Bianca Șipu au imaginat-o în perioada de început a pandemiei, când restricţiile impuneau izolarea la domiciliu. Într-un moment în care casa a devenit mai importantă ca niciodată, cei doi tineri s-au orientat către o modalitate de a înmiresma căminele şi au început să producă lumânări parfumate. „Am dezvoltat astfel o colecţie de lumânări parfumate făcute din ceară de soia (spre deosebire de majoritatea produselor de acest tip, care sunt confecţionate din parafină - n. red.). Majoritatea materiilor prime este importată, avem furnizori din Germania, Anglia. Colaborăm însă şi cu furnizori locali, pentru recipiente de exemplu”, a povestit Alex Costiug la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.
La început, el şi Bianca Sipu au realizat o colecţie principală, în care s-au focusat pe mesaje personalizate. În linii mari, procesul de producţie – de la turnare până la testare – durează câteva zile, deoarece, până ajung la reţeta finală, trebuie să urmeze mai multe etape, mai ales că produsul este artizanal.
Atelierul se află în judeţul Prahova. „Investiţia iniţială nu a fost foarte mare, deoarece cumpăram cantităţi foarte mici de ceară. Cea mai importantă investiţie financiară în primele luni a fost pentru promovarea în mediul online. Am investit câteva sute de euro în primele luni pentru asta”, a spus Bianca Șipu.
Get Lit încă nu a împlinit un an de existenţă a businessului, dar în ultimele două luni, cei doi tineri antreprenori au observat un val mare de cerere şi au ajuns la încasări de aproximativ 10.000 de lei pe lună. Lumânările pe care le produc ei variază ca preţ între 69 şi 79 de lei.
În această perioadă, a sărbătorilor, cele mai căutate sunt gift boxurile care conţin mai mult de o lumânare. „La început, ne-am gândit să avem o singură colecţie, să testăm piaţa. Am ajuns astfel la un număr de 11 lumânări. Pe parcurs, am mai dezvoltat două colecţii, la care am adăugat odorizanţii de cameră şi cei auto. Acum, avem 15-16 arome –dulci, fresh, masculine. Plănuim să ne jucăm cu un mix de arome noi, care vor ieşi pe piaţă anul viitor”, spune Alex Costiug.
Circa 95% dintre clienţii care comandă lumânările Get Lit sunt femei, cu o vârstă medie de 30 de ani, active în mediul online. Comunitatea interesată de produse eco-friendly şi vegane se numără de asemenea printre cumpărători.
Despre pandemie, cei doi spun că a fost o adevărată rampă de lansare, pentru că cererea de lumânări parfumate a crescut în această perioadă. Ei lucrează acum la un plan astfel încât, în perioada verii, când vânzările scad – deoarece lumânările nu se potrivesc cu temperaturile ridicate – să aibă în stoc soluţii precum odorizante de cameră cu arome fresh, potrivite pentru vară. „De asemenea, planurile pentru 2022 vizează extinderea în puncte de vânzare fizice. Ne gândim să luăm legătura cu unele magazine din Bucureşti şi din alte oraşe, cu librării. Vrem să facem mutarea către magazinele fizice. Plănuim să lansăm noi lumânări.”
Înainte de a fonda Get Lit, Bianca Sipu lucra în organizarea de evenimente şi conferinţe, fiind, de altfel, angajată în continuare, la fel ca Alex Costiug, care este digital marketer pentru o companie din Bucureşti. În Get Lit, ei se ocupă de tot ce înseamnă administrarea businessului, de la producţie până la promovare, gestionarea magazinului online, fotografie de produs şi orice ar mai fi necesar.
Vezi emisiunea Afaceri de la zero si intregul articol pe ZiarulFinanciar.ro
20 Decembrie 2021