Meet Alex - Get Lit co-founder

Citeste articolul original pe Business Agency

Interviu cu Alex Costiug, co-fondator GetLit.ro, despre un produs handmade, non-toxic si eco-friendly

Interviul de astazi ne introduce in lumea parfumata a lumanarilor artizanale handmade de la GetLit.ro, iar Alex Costiug ne ghideaza printre piesele de puzzle din care este formata aceasta.

Business Agency: Va invit sa faceti o introducere a activitatii dumneavoastra si a proiectelor in care sunteti implicat.

Alex Costiug: Cu un background de digital marketing si experienta in e-commerce management acumulate in Romania si UK, am dorit sa ma reintorc in tara si sa dezvolt o afacere proprie. Nu am avut o directie clara, insa am stiut ca „sustenabil” va fi un cuvant cheie in mediul business pe termen lung.

Am dezvoltat astfel o colectie de lumanari parfumate facute din ceara naturala din soia, obtinand un produs non-toxic si eco-friendly. Am stiut ca un produs „curat” nu va fi de ajuns in termeni de marketing, asa ca am creat un intreg concept – lumanarile parfumate vin insotite de o eticheta cu mesaje diverse, fiind perfecte pentru a fi oferite cadou.

Persoana cu care am inceput acest drum a completat intregul proiect Get Lit, iar de aici a pornit aventura. Design, e-commerce planning, product testing, logistics, content, marketing & advertising au fost cuvintele cheie care au stat in spatele unei perioade de 10 luni de research si testari pana la lansarea magazinului online.

BA: Cum a inceput totul?

AC: In vreme de pandemie si lockdown, majoritatea oamenilor au inceput sa petreaca din ce in ce mai mult timp in propriile case. De aici s-a nascut dorinta multora de a-si transforma locuinta intr-un spatiu cat mai relaxant, placut dar si sanatos in acelasi timp.

Am debutat cu o singura colectie si o singura idee pentru inceput, ca ulterior sa dezvoltam 3 alte idei de produse urmand a fi lansate in urmatoarele luni.

BA: Cum ati recunoscut oportunitatea?

AC: Impreuna cu partenera mea, am realizat ca majoritatea produselor home-deco și wellness existente pe piata implica multe chimicale, plastic sau alte produse care nu sunt sustenabile sau prietenoase cu natura. Astfel ne-a fost starnita curiozitatea si am inceput sa facem research, dorind sa aflam daca exista si o alta varianta.

In acest fel s-au nascut lumanarile parfumate din ceara naturală „Get Lit”, folosind numai ambalajele eco-friendly și biodegradabile. Mai mult, prin colectia „Boozy Candles” dam o viata noua sticlelor de bere si de suc printr-un proces de upcycling – adica, pe romaneste, reciclare creativa.

Nu stiu in ce masura reprezinta acest aspect o oportunitate, avand în vedere costurile mai ridicate si un efort semnificativ crescut, insa aceasta a fost fundatia unui produs „curat” și non-toxic.

BA: Care a fost motivația pentru a începe afacerea?

AC: Mi-am dorit întotdeauna să am o mică afacere la care să lucrez cu drag, nu pentru că trebuie. Libertatea de a lua decizii proprii și de a crea acest proiect ca pe un puzzle mă motivează zilnic.

Scopul nu a fost și nu cred că o să fie niciodată ca această afacere să se dezvolte la cifre de afaceri foarte mari. Dorim să rămânem la un nivel de producție artizanal și handmade.

BA: Ce vă doriți de la business?

AC: Ne dorim să educăm oamenii să folosească produse cât mai naturale și eco-friendly, achiziționate atunci când se poate de la afaceri locale. Astfel, încurajăm cât mai multe afaceri mici prin colaborări și cross-promotions. Un alt plan pe care dorim să îl implementăm în anul următor este susținerea unui ONG care ajută copiii defavorizați prin donarea unui procent din vânzări și prin awareness.

În alte cuvinte, credem într-o versiune proprie a karmei și anume – dacă nu „deranjăm” planeta și ajutăm alți oameni atunci când putem, succesul business-ului nu va întârzia să apară.

BA: Care au fost primii pași în a vă face cunoscută afacerea?

AC: Oamenii apropiați au însemnat startul acelui zgomot „gata, suntem live cu site-ul”, care a fost extrem de important atât pentru reachout cât și pentru încurajare.

Apoi, mediul online este cel mai bun prieten în condițiile actuale din toate punctele de vedere. Trebuie să ținem cont totuși că lumânările parfumate au nevoie de simțul olfactiv. Astfel, suntem în mijlocul implementării unor parteneriate cu 2 magazine offline. Credem cu tărie că ne va ajuta interacțiunea directă a clienților cu produsul, având în vedere natura acestuia.

BA: Cu ce vă diferențiați de competiție?

AC: Fiecare business are competitorii săi și cred cu tărie că trebuie respectată relația de unicitate dintre noi toți.

Consider că poziția noastră pe piața din România este una unică, având în vedere că lumânările Get Lit reprezintă un concept. Parfumul lumânării, culoarea acesteia și poate cel mai important detaliu al colecției noastre principale – mesajele de pe etichete – fac din lumânările Get Lit un cadou ideal. Spre exemplu, „Get Lit for Vama Weekends” a fost una dintre cele mai apreciate lumânări. Aceasta miroase a „teen spirit”, adică a Bonfire & Salty Breeze.

BA: Care a fost cea mai mare provocare pe care ați întâmpinat-o în decursul carierei dvs.?

AC: Fără dar și poate, cea mai mare provocare continuă o reprezintă încercarea de a sta cât mai eco-friendly în timp ce prețul produselor rămâne accesibil. Este necesar un întreg proces de educare al consumatorului pentru a-l face să înțeleagă avantajele unui produs artizanal și natural, atât timp cât o lumânare parfumată cumpărată din hypermarket-uri costă uneori de 3 ori mai puțin.

BA: Spuneți-mi vă rog, cum definiți succesul, din prisma experienței dvs profesionale, dar și a celei personale?

AC: Cu siguranță termenul de „success” are definiții diferite pentru fiecare dintre noi.

Eu, unul, văd succesul ca pe o activitate creativă și șansa de a te exprima liber. În continuare, aș menționa independența și libertatea oferită de un business propriu. Știu că sună clișeic, dar dacă într-o zi simt că locul nu îmi este în atelier, vreau să am puterea de decizie de a nu turna lumânări în acea zi.

O altă latură a succesului descoperită la puțin timp după lansarea Get Lit este feedback-ul clienților. Ei poate nu stiu, dar atunci când primim mesaje în care ne spun că livrarea coletului „made their day”, exact același lucru se întâmplă și cu ziua noastră. Atunci când clienții noștri aleg produsele Get Lit pentru a doua sau a 3-a oară, fie că e vorba de un cadou sau de un răsfăț personal, reprezintă cel mai pozitiv feedback din punctul nostru de vedere.

BA: Ce sfaturi aveți pentru cei ce vor să înceapă noi proiecte?

AC: Cred că fiecare om are un vis sau o pasiune pe care și le-ar dori să le dezvolte. Dacă există timp liber, există timp și pentru „acel” proiect sau idee, având în vedere că investiția inițială constă în timp dedicat research-ului. În momentul în care energia dedicată acestui plan te relaxează și îți face plăcere, atunci știi că lucrezi la proiectul potrivit!

Un al doilea sfat ar fi să încerce să devină cât mai flexibili și independenți. Eu, personal, am fost „obligat” de această mică afacere să ies din zona de comfort și să explorez domenii complet străine mie inițial, cum ar fi contabilitate, fotografie de produs, design și nu numai.

Citeste articolul original pe Business Agency

17 August 2021

Înapoi la blog