Citeste intregul interviu pe ECOMpedia.ro
GetLit.ro a aparut in online in 2021, dupa vreo 6 luni de documentare pe tema productiei de lumanari parfumate, din ceara de soia, spun Bianca Sipu si Alex Costiug (foto, Cofondatori GetLit.ro). Acestia ne-au povestit ca ulterior si-au extins gama de produse catre gift boxes, difuzoare de parfum, accesorii si obiecte de decor. Iar acum cresc constant de la an la an si mizeaza pe un unique selling point – etichetele gandite special pentru a fi oferite cadou. Acestea pot fi personalizate de clientii persoane fizice sau corporate, ca si parfumul lumanarii in sine. Aflati mai multe despre aceasta afacere online in interviul de mai jos!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Am vrut sa comunicam inca din start o parte din personalitatea noastra si a produselor create de noi. „Get Lit” duce cu gandul la foc, flacara, lumanare si la starea pe care ne dorim sa o obtinem de la oameni, in momentul in care ofera sau primesc un cadou Get Lit (care, in engleza, inseamna „The act of which a person is excited, or hype”). In acesti 2 ani si jumatate de activitate, simtim in continuare ca numele brandului a fost una dintre cele mai bune decizii si momente de inspiratie.
De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Acest business a pornit de la dorinta de a oferi o varianta non-toxica si ecologica de a parfuma casele. Apoi am adaugat elementul de marketing, prin care ne diferentiem fata de compentitie, respectiv etichetele cu diverse mesaje, care le fac ideale pentru a fi oferite cadou.
Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere? Ati pornit la drum singuri?
Echipa Get Lit este formata din 2 oameni si asa a inceput totul. Motivatia initiala nu a fost una financiara: am fost incantati sa lucram impreuna la acest proiect si sa dam viata unor produse sustenabile si care ne reprezinta – in primul rand – pe noi doi.
Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Eu (Bianca) am un background de studii si experienta in domeniul managementului de evenimente globale, iar Alex – in marketing digital si e-commerce. Majoritatea lucrurilor pe care le stim acum despre antreprenoriat au fost invatate pe parcurs, de la inceputul proiectului Get Lit, prin trial and error.
Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Investitia initiala nu a fost una semnificativa, din punct de vedere financiar. Materia prima (desi este costisitoare) poate fi cumparata in cantitati mici. Cele mai importante investitii facute in primele luni au fost in promovarea brandului in mediul online.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Din punctul nostru de vedere, principalul avantaj (in mod special pentru industriile creative) este libertatea de exprimare si decizie. Desigur, aceasta libertate vine la pachet cu o serie de responsabilitati si limitari, insa noi consideram ca – la final de zi – avantajele sunt mai importante decat provocarile antreprenoriale.
Care este publicul tinta al site-ului?
Tinand cont de produsul principal al acestui brand (lumanarile parfumate), majoritatea clientilor sunt femei, alaturi de persoane care sustin un stil de viata sanatos, sustenabil sau vegan. In ultima perioada, o data cu promovarea gift box-urilor ready-to-be-gifted am observat o prezenta pe site si un interes crescut al barbatilor, fata de produsele Get Lit.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client? Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Unique selling point-ul Get Lit sta in etichetele produselor, gandite special pentru a fi oferite cadou. Pe langa seria de lumanari parfumate cu mesaje, create de noi, avantajul principal al clientilor este faptul ca isi pot personaliza nu doar parfumul lumanarii, ci si textul, si grafica etichetei. Pe langa clientii magazinului online, acest avantaj atrage atentia multor companii, care folosesc propriul logo pentru a crea cadouri corporate unice. In plus, oferind cadouri ready-to-be-gifted usuram viata clientilor. Scutim multe ore petrecute in mall-uri, magazine si trafic, in cautarea cadoului perfect. Clientii au inclusiv varianta de a selecta direct adresa de livrare a persoanei pentru care este cadoul. De creat, ambalat si expediat ne ocupam noi.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Produsele Get Lit sunt create manual, in atelierul nostru – lumanari parfumate, difuzoare de parfum si obiecte de decor. Avem, de asemenea, colaborari cu alti artizani locali, pentru a completa selectia de produse pentru gift box-uri.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Pe langa cel mai important canal de vanzare (propriul magazin online, www.GetLit.ro), produsele noastre sunt prezente si pe rafturile a 10 magazine fizice din tara, care promoveaza sustenabilitatea si afacerile locale.
Ati participat la Black Friday 2022?
Este deja o traditie pentru Get Lit ca in ziua de Black Friday sa promovam cel mai mare discount al produselor din tot anul. Nu incurajam consumerismul, insa pentru persoanele care se organizeaza din timp, credem ca este o varianta perfecta de a achizitiona cadourile pentru sezonul de iarna la un pret mai prietenos, in timp ce sustin o afacere locala.
Cum si unde va promovati site-ul?
Cel mai important canal pentru comunicare organica si ads este Instagram. Un numar semnificativ de clienti ne viziteaza, de asemenea, site-ul dupa ce ne cunosc si ne miros produsele in magazinele fizice din tara, unde avem colaborari.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Fiecare an de Get Lit a venit cu o crestere semnificativa a vizitatorilor pe site, a numarului de comenzi si (totodata) a cifrei de afaceri, aspect pentru care suntem extrem de recunoscatori. De la an la an, colaboram cu tot mai multe firme, companii si echipe, reusind sa le presonalizam cadourile intr-un mod cat mai deosebit si unic. Considerand acest trend si investitiile facute in acest an in lansarea de produse noi, ne asteptam la o crestere importanta si la finalul anului.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Tinand cont de natura olfactiva a produselor, provocarea cea mai importanta pentru Get Lit este sa transmitem clientilor online (prin imagini si cuvinte) parfumul si aroma lumanarilor. Cu ajutorul unor fotografii de produs sugestive si cat mai creative, incercam sa trecem de bariera ecranelor si sa comunicam cat mai expresiv acest element al produselor noastre.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Folosim 2 firme de curierat, insa nu putem spune ca am intampinat probleme dese sau majore. Extrem de rar ne confruntam cu intarzieri la livrare, insa niciodata mai mult de 24 de ore, iar acest lucru se intampla doar in perioadele de high-season (Black Friday, luna decembrie).
Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru a continua in aceeasi nota plina de sustenabilitate, planuim sa lansam a doua colectie de lumanari parfumate turnate in sticle de bere reciclate. Aceste recipiente se pot folosi drept pahare, dupa ce a ars lumanarea, sustinand astfel responsabilitatea, frumusetea si creativitatea reciclarii, prin upcycling.
15 August 2023